Ackreditering

Ackreditering till GIF Sundsvalls matcher sker via e-post till:

Lars Sjölund
E-postadress: lars.sjolund@gifsundsvall.se

Vi uppskattar om ni ackrediterar er i god tid före matchen, dock senast
sista vardag innan match för att säkerställa att ni får er plats till matchen.

Ackrediteringsbrickorna och de fotovästar som delats ut vid ankomst
till arenan ska lämnas tillbaka efter matchens slut.

Pressentré
Pressentrén hittar du på södra läktaren (entré D, G). I entrén får du din mediabricka av insläppspersonalen. (Fotografer får också låna en foto-väst)

Allmän information
Alla journalister och fotografer ska i samband med GIF Sundsvalls matcher bära erhållen mediabricka, synligt för alla. Fotografer ska också bära erhållen väst.

Under match
Under matchens gång ber vi samtliga fotografer på innerplanen att inte placera sig mitt för den reklam som finns runt planen. Försök i mesta möjliga mån att placera er mellan två reklamskyltar för att inte täcka logotyper och text. Respektera även att sändande tv-bolag som kan ha flera kameror utplacerade runtom arenan.

Behöver ni komma i kontakt med någon i GIF Sundsvall under matchen så vänder ni er till Mediaansvarig Lars Sjölund telefon: 060 66 37 73

Efter match

GIF Sundsvall arrangerar presskonferens på våning 5 i en lokal (som även används som arbetsrum för skrivande journalister) efter matchen. Några minuter efter slutsignalen tar vi med oss båda lagens tränare till denna lokal och startar presskonferensen.
När denna är slut kan press återvända till spelargången och omklädningsrummen för spelarintervjuer. Vänligen respektera att sändande bolag har företräde till intervjuer.

Glöm ej att återlämna era ackrediteringar och fotovästar!