Strategiska mål 2022–2025

Strategiska mål 2022–2025

  • Publicerad 23 november

GIF Sundsvalls styrelse presenterade den 3 november 2020 en femårsplan för verksamheten, som reviderades 27 januari 2022.

Vision:

⇒ En stabil allsvensk förening och en engagerad samhällsaktör. 

Strategiska mål, elitfotboll:

⇒ Minst 40 procent av A-truppen skall bestå av egna talanger från akademin eller regionen.

⇒ Vara en allsvensk förening.

⇒ Damfotboll skall finnas i föreningen senast 2025.

⇒ Vara topp 10 av akademierna i Sverige.

Strategiska mål, ungdomsverksamhet (6-15 år):

⇒ Utveckla ungdomsverksamheten och ta upp flera egna talanger i vår elitförberedande verksamhet.

⇒ Utveckla samarbetet och stödja andra klubbar i distriktet.

⇒ Jämställd förening, fotboll för alla.

Strategiska mål, CSR:

⇒ GIF Sundsvall skall driva samhällsprojekt som syftar till att öka integration och minska utanförskap.

⇒ Att vara en naturlig samtalspartner för kommunen och regionen i frågor som berör vår verksamhet.

⇒ Flytta fotbollen in i samhället. Finnas och verka där människor finns.

Strategiska mål, ekonomi/marknad: 

⇒ Positivt resultat om 0,6 MSEK exklusive spelarförsäljningar varje år.

⇒ Öka omsättningen 5 MSEK per år.

⇒ Utveckla våra event i syfte att öka publikantalet.

Mål, 2025:

⇒ Eget kapital 3 MSEK.

⇒ Intäkterna skall bestå av minst 50 procent som inte är beroende av sportsliga resultat.

⇒ 5 000 medlemmar.

⇒ Publiksnitt om 5 000 personer per match.

⇒ Sälja spelare för 10 MSEK per år.