Nyheter

Filtrera
Förtydligande om säsongskort och biljetter

Förtydligande om säsongskort och biljetter

  • Publicerad 1 augusti 2021
  • A-laget

I samband med biljettsläppet till hemmamatchen mot IK Brage har vi mötts av en hel del frågor. Vi förstår att dessa frågor har dykt upp då vår kommunikation gällande biljetterna varit bristande. Vi vill nu be om ursäkt för att vi inte gick ut med tillräcklig information redan från början och för att de frågor ni ställt oss inte har besvarats. Vi vill finnas tillgängliga för er, men i detta fall har vi dessvärre inte gjort det i den utsträckning vi önskat. Vi förstår att detta har ställt till problem för er som vill köpa biljetter och främst till alla årskortsinnehavare. Därför vill vi nu förtydliga varför detta inträffat.

 
På grund av nya pandemiregler som tillkom 1 juli och 15 juli som tillåter oss att ta in mer publik än tidigare, har vi blivit tvungna att lägga upp ett nytt evenemang och spärra bort varannan rad för att kunna hålla de säkerhetsavstånd som rekommenderas från Folkhälsomyndigheten. Detta har gjort att de tidigare årskorten inte längre fungerar och därmed har vi behövt utfärda nya. Vi förstår att det känns viktigt att få behålla sin ordinarie plats, men på grund av de nya reglerna har vi behövt placera ut alla årskortsinnehavare för att kunna hålla säkerhetsavståndet och kan dessvärre inte garantera att man får behålla sin plats. Vi har i samband med detta försökt kontakta samtliga årskortsinnehavare via mejl, men till de vi saknat mejluppgifter till har vi istället försökt nå per telefon. 
 
Om du som årskortsinnehavare inte har blivit kontaktad av oss kan du få hjälp med ditt årskort genom att ringa till oss på kansliet imorgon, måndag eller komma förbi mellan klockan 11 och 16. Du kan också få hjälp på plats vid arenan från klockan 17:00 på matchdagen vid norra entrén. Om du redan har fått ditt nya årskort är det bara att dyka upp till matchen som vanligt. 
 
När det gäller ståplatsbiljetterna så har vi behövt begränsa dessa till 100 stycken, där dessa i första hand gått till Patronerna. Det går alltså inte att köpa lösa biljetter till ståplats. Vi har haft en god kommunikation med Patronerna och fått listor på alla som köpt årskort via dem och därmed kunnat säkerställa att alla Patroner fått sina nya årskort. Om du är medlem i Patronerna och har frågor kring detta hänvisar vi dig vidare till SLO Mattias Byström (mattias.bystrom@k-bygg.se, 070-208 66 38).
 
Du kan köpa lösa sittplatsbiljetter på plats i biljettshoppen bakom östra läktaren från och med två timmar innan matchstart, annars går det också bra att komma in på kansliet, vardagar 11-16.
 
Vi vill tacka alla som engagerat sig och hört av sig till oss. Tack vare era konstruktiva synpunkter har vi blivit medvetna om en del brister som vi nu kan åtgärda och göra bättre. Ni supportrar och alla andra som engagerar sig i föreningen är otroligt viktiga för oss och vår verksamhet och vi vill att ni ska veta att vi värdesätter allt stöd vi får från er. 

Ni får gärna höra av er till oss om ni har frågor genom att ringa till kansliet på 060-66 37 70.

Här köper du biljetter 

Info om biljetter 

Regler: Covid-19