Nyheter

Filtrera
GIF Sundsvall anställer försäljnings- och marknadschef

GIF Sundsvall anställer försäljnings- och marknadschef

Lars Nylén anställs som försäljnings- och marknadschef i GIF Sundsvall från och med april. Han efterträder Michael Fredriksson som lämnar organisationen för ett annat jobb.

Lars Nylén är 56 år gammal och kommer närmast från en tjänst som försäljningsansvarig för Bonnier news lojalitetsverksamhet. Lars har en lång erfarenhet av att försäljning och verksamhetsutveckling och brinner för att bygga kundrelationer.

– Det är spännande med många nya personer i organisationen och det andas positiv energi att anta alla utmaningar vi står inför. Men vårat gemensamma fokus är att stärka stärka GIF Sundsvall som förening långsiktigt, säger Lars Nylén.

Hos GIF Sundsvall kommer Lars Nylén att arbeta med ett övergripande ansvar för organisationens marknadssida med såväl kommunikation och försäljning.

– Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet av försäljning, event och marknadsfrågor,
och stort engagemang i det jag gör, säger han.

Lars Nylén ser på framtiden med tillförsikt och tror att långsiktighet och affärsmannaskap blir nyckelord för att klubben ska lyckas.

– Det finns stor potential för GIF Sundsvall att växa, vi har en framgångsrik akademi som snart är topp tio i Sverige, vi har en stark verksamhet kring GIFs program för Samhällsnytta & Hållbarhet, som gör skillnad för Sundsvalls regionen. Det andas hög energi och en stark vilja att vi ska växa tillsammans, säger Lars Nylén.


Klubbchefen, Karl Ståhl, om förstärkningen till organisationen.

– Vi är väldigt glada att kunna förstärka marknadssidan med Lars Nylén. Med sin gedigna erfarenhet kommer Lars vara en viktig del i vårt fortsatta utvecklingsarbete, säger Karl Ståhl.

Erik Karlsson

Content Creator

erik.karlsson@gifsundsvall.se