Nyheter

Filtrera
Inspiration av framgång i nya matchtröjan

Inspiration av framgång i nya matchtröjan

GIF Sundsvall presenterar matchtröjan 2020!

Under tisdagens efterlängtade säsongspremiär på NP3 Arena var det inte bara premiär för Superettan att dra igång. För Giffarnas del presenterades för första gången årets matchställ, som gjorts tillsammans med Adidas. Ett ställ som bär på historia i en modern tappning men framför allt en enorm stolthet att kunna presentera de företag som valt att ta plats på matchstället.

Den 20 oktober 2014 kl 19:20 skulle det avgöras om Giffarna skulle klara avancemanget upp till Allsvenskan. Det var en match som präglades av nervositet och en olidlig spänning i arenan.

Arenan var fullsatt och tack vare att man höll nollan hemma mot Landskrona och att matchen slutade 0-0 hade vi klarat det och ett allsvenskt 2015 var spikat.

Som en inspiration från avancemanget har man till årets matchtröja valt att ha samma design som då genom att flytta ränderna från armarna till sidorna istället, ett vinnande koncept i sin enkelhet och ett kreativt sätt att visa för alla supportrar att årets inställning inte skiljer sig från säsongen 2014 – ett allsvenskt avancemang är en given riktning.

Med spanska influenser i både ledningen och på plan levererade Giffarna poäng- och målrekord i Allsvenskan 2018 och slutade därmed på en åttondeplats i tabellen. Ett år där laget hyllades av konkurrenter
och experter och med en Linus Hallenius i spets som gjorde 18 mål för klubben.

Till årets matchställ har likvärdig design gjorts som 2018 års design, även här vill Giffarna visa att årets nya spelartrupp och stab vill återuppta gamla vanor med målskyttar och hyllande kommentarer.

Designen skall andas historiska ögonblick vi gärna blickar tillbaka på men bäras av nya, målinriktade och högt engagerade spelare.

– Det är viktigt att vi får behålla vår stomme med samarbetspartners på matchstället från 2019 till 2020 och det är därför fantastiskt kul och även ett kvitto på att våra partners uppskattar och tror på oss när det är så många som väljer att vara kvar trots de rådande omständigheterna. Extra kul
är det att Diös och Brandcode som varit partners till oss under en längre tid nu har valt att ta steget till att de vill synas på säsongens matchställ, säger marknadschef Daniel Näslund.

Bortsett från designen är inte en matchtröja något utan de företag som väljer att stötta oss, i med och motgångar. Några har varit med oss förut, till de vill vi säga att vi är tacksamma och stolta över att ni ännu en gång valt att stötta oss.

Till de nya som för i år har valt att stödja klubben vill vi hälsa dem välkomna och tacka för att ni väljer att följa oss mot nya mål och nya historiska ögonblick.

Detta år har varit speciellt på många sätt och vi kommer att minnas denna matchtröja långt framåt i tiden, den är kanske en av de viktigaste hittills och representerar en samhörighet att tillsammans kan vi klara av mycket.

Tillsammans är vi GIF Sundsvall!

Vi vill rikta ett stort tack till de som valt att förlänga eller som helt nya valt att finnas med på årets matchtröja:

Framsida tröja:
Lilium Fastigheter
NP3 Fastigheter
SCA
Sundsvalls kommun
Adidas
Brandcode AB

Baksida:
Grönsakshuset
Molin Bil
Aiab Energy

Framsida byxor:
HSB
Berners/Volkswagen
Diös

Baksida:
Länsförsäkringar

Här är Giffarnas sponsorer 2020

Matchdräkter genom tiderna


Bild: Alexander Blomqvist och Dennis Olsson i nya matchdräkten. Foto: Nils Jakobsson/Bildbyrån.